Alla inlägg under september 2012

Av Anette Jonsson - 28 september 2012 14:38

Har fått magsjuka igen...IGEN!?!?! Va fan är det för fel!? Idag av tre dagar så är det värst. Det svider som fan i magen hela tiden å jag mår illa. försöker bota det med ett bad men vet inte än hur jag tycker att det går... Känner mig och ser ut som 7 svåra krockade år.

Såg att många använder Twitter som reklam även för bloggar. Jag gör tvärtom och säger följ mig på Twitter: Tantfaan.

Har skruvat ihop spjälsängen nu men om jag skulle våga lägga ner en unge där är osagt. Vet ju att den inte är HELT klar och att nån skruv här å där kanske måste dras åt....
men jag löser det sen. I morgon tex har jag hört ska va en bra dag.

Tycker svenskarna har blivit duktiga på att brinna av när det kommer till diverse ämnen som Aftonbladet eller debatt programmen tar upp. Hur orkar landets mest aggressiva människor lägga sig i HELA tiden!? För jag ger mig fan på att d är samma människor hela tiden med!!!
Och ska vi nu rädda världen från ALLT! Ja, då får vi nog backa å sätta oss tillbaka i stenålders tidens metoder och leverne.

Av Anette Jonsson - 25 september 2012 00:57

Försov mig idag då jag skulle hämta ungarna på dagis... har bytt smycken i ansiktet ikväll med, det lilla roar.

Ska försöka sova inatt trots att jag sov bort hela dagen idag. Tänkte att jag kanske kunde göra nått vettigt av alla mina projekt, åtminstone påbörja nått iaf.
Får se om d slutar i soffan eller..

Ni som vill kunna se film direkt på datorn utan att ladda ner kan gå in på dreamfilm.se
Kanske inte dom nyaste hetaste filmerna men dock filmer.

Ikväll formaterade vi om datorn så med lite jävla tur i morron kan jag sitta vid den och äntligen komma igång med Photoshop igen! Skulle ju va as kul!

Av Anette Jonsson - 24 september 2012 04:40

Sista natten på jobbet och man bara ber om lugn. Har skrivigt 4 st rapporter om saker som inte varit bra under helgen. Känns väl så där men det ska ju göras. Ledningen måste ju vakna nån gång dom med.


Min sambo hade bakat bullar och negerbollar idag med barnen. Gjorde palt idag då jag kom på att vi skulle ha kusin fika på kvällen så då blev det ju jävligt brotto helt plötsligt. Så brottom att jag glömde mitt kort till jobbet :( Så då fick jag vackert stå där utanför dörren till omklädningsrummet och vänta som en ful hund som ingen ville ha.


Kommer få en riktigt skit lön den här månaden TACK landstinget för den generösa....Jävla blodsugare.

Som tur är så ska Jonas kusin (som för övrigt handlar mer än hon hinner använda) rensa sitt förråd om nån vecka och har lovat mig att jag ska få komma och ta det jag vill ha. Mycket av sakerna har hon aldrig ens packat ur sin kartong!!!! Well.. koppla släpet för nu åker vi!


Såg en video blogg från en tjej som bott i vilhelmina, och ja det FINNS dumma blondiner och ja jag skäms en del när jag ser det. videobloggar i all ära men va fan... Jag är nog mer en sån som läser.


Ska fixa datorn i morron hemma så efter det så kan jag ju blogga som normala! Kanske jag till och med lyckas få upp fler bilder och dyligt. skulle ju va nått va?

Måste bara få säga att jag älskar den här låten....


Nu vill jag gå på lite live musik. Hoppas på house of metal det här året.


Saknar gamla pärlan... :(

 


Nä nu ska jag göra nån nytta innan chefen kommer å jag får dra hem..


so long suckers!



Av Anette Jonsson - 21 september 2012 23:44

Arbetshelg igen. Kommer till jobbet och inser att vi är tre som jobbar inatt och har två vak patienter. Min mattematik säger att det är en personal för lite... Men ledningen säger, fixa det som ni är! Man blir så jävla less...

Exakt den här situationen befann vi oss i för några år sedan. Det resulterade i många sjukskrivningar och många uppsägningar. Sjukskrivningar och uppsägningar har redan börjat.

Tur som fan att man snart går på föräldraledigt. Är så jävla less på landstinget att jag hoppas att jag aldrig behöver komma tillbak hit.


Har inte hunnit med det jag tänkt idag. Irriterat mig på att ingen dammsugar, städar å plockar... fast  jag irriterar mig i det tysta så jag får ju skylla mig själv.


Efter helgen ska jag försöka mig på att göra klart i barnrummet som vi nu målat. Det roligaste kvar med andra ord.

Våran super granne funderar på att flytta så nu får man gå omkring och oroa sig för att det ska bli verklighet och fundera på vad det bli för nisse som kommer sen.


Är hyffsat less på att va preggo nu med. Nu vill jag ha en bäbis istället :)



Av Anette Jonsson - 21 september 2012 00:14

Från grönt till vitt! Skönt att ha det bortgjort men samtidigt va det nog inte så bra att måla höggravid....

Häromdagen kom en utländsk man i 60 års åldern och knackade på. Han hade en dataskärmen lapp där det stod att han va stum å ville sälja saker och sen stod nått om hans familj. Jag slutade läsa ganska snabbt och stängde dörren. Känslokallt? Nej för ifjolva dom fyra som antingen va stum eller blind. Dom åkte runt sen där dom varit och stål en jävla massa saker... Jag kände att jag blev lite förbannad efter det här mötet. Han är fattig å stum å vill ha pengar till operation å mat åt sin familj, men han har råd att äga en bil och köra 2 mil utanför stan!? Jag ska skriva en lapp att ge DOM nästa gång dom kommer.....

Av Anette Jonsson - 18 september 2012 07:55

Planen att gå på jobbet inatt verkar sikta sig ganska hårt. Rocky har feber å Loke hostar som en galning. Nåväl så är det att ha barn på dagis...

Känner mig rätt däckad själv. Tänkte ändå försöka hinna med å städa lite idag och försöka förbereda lite i bebis rummet.

Snart är kylen lika tom som kontot. Kul att vända på alla kronor och bara hoppas på att den 20:e ska komma fort.

Nu ska vi se om vi tar oss upp ur sängen.

vab

Av Anette Jonsson - 17 september 2012 21:55

Sjukan från hell... 6:e gången magsjukän slår till!! Låg utslagen i soffan hela förmiddagen. Somnade till och ifrån och drömde att vi fick en liten flicka! Med andra ord är jag HELT övertygad om att det blir en pojke till :)

Jag ska försöka ta mig till jobbet i morgon är tanken. Vi får väl se hur d ska gå.

Försöker känna mig så lite trasig som möjligt. Det är lätt att känna efter då man är stor och otymplig.

Av Anette Jonsson - 12 september 2012 17:59

då va d avklarat. Nu har jag gjort Ultraljud igen och allt såg bra ut! Barnet väger 1500g och livmodertappen såg ut som den skulle. När jag låg där frågade hon om jag tagit reda på vad det var för nått och jag så nej men att jag redan visste att d va en pojke till. Då frågade hon om jag ville ta reda på vad det va och gudarna ska veta hur svårt det va attsäga nej.

Ska tillbaka och göra om samma sak om två veckor...kanske jag ångrat mig då?

Presentation


Här kommer skrivas om ditt å datt. Jag är inte fin i kanten så känsliga läsare bör hoppa det här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards