Alla inlägg under januari 2013

Av Anette Jonsson - 10 januari 2013 14:22

Dagis ringde å frågade vart mina pojkar va. Jag trodde att dom fick va där mån-ons men det va visst tisd-torsd.. CRAP!! Då kunde dom varit där idag istället för hemma med en trött å sur morsa!

Planerar för flytt hela tiden. Ständigt inmitt huvud går det tankar om hur jag ska göra för att d ska bli bra. Färg å form börjar sakta komma på plats å med lite inspiration från äntligen hemma så känns d spännande att få ta tag i allt. Jag vill ha mera färg men samtidigt vill jag inte att d ska kännas som lustiga huset när man kommer in som d gör nu.. Harmoni är ordet jag letar... harmoni skapar lugn å lycka!
Ska göra en egen hylla i hallen. Även den börjar få färg å form.

Nu ska valpen ut så vi slipper pink på golvet. Måste för övrigt skura dom med... ska kanske passa på nu? Bqra man tänker tanken brukar drt braka lös här hemma.

Av Anette Jonsson - 8 januari 2013 19:54

jag DÖÖÖÖR vad störigt d är att så fort jag försöker lägga upp en bild med telefonen så loggar han ur mug från bloggen å in igen å allt jag skrivit är borta!?!? Sjukt jävla irriterande. Sov bort hela min lediga tid hemma på förmiddan med maddox . Välbehövligt var det.

Försöker få ungarna att somna å d är inte det lättaste då vi åt middag halv sju....
Ska över till grannen som ska flytta så fort dom somnat å kolla på lite saker dom vill att vi ska ta över. Spännande att se vad d är....

Jag har fan börjat känna av min magkatarr igen, inte bra...

Hundfan pissa inne TVÅ ggr idag. Hur foan får man dom rumsrena då man är ute en gång i timmen som man ändå är!?

Av Anette Jonsson - 7 januari 2013 07:47

Idag är jag trött då jag la mig på tok för sent igår. Visste att jag skulle bli ensam med barnen idag ändå så stod klockan på 01.00 när jag hamnade i säng... Jag skulle behöva mamma här som sa åt mig att gå å lägga mig :)

Ska kolla hur dagrn utvecklar sig. antingen får jag kanske kolla om moa har lust att komma hit eller klä på barnen å gå ut.år bli det på eftermiddagen kanske beroende på temperatur ute. Maddox har inte blivit fri sin 2 veckors förkylning än och tycker inte jag har så bra kläder åt honom heller.

Nåväl....

Av Anette Jonsson - 6 januari 2013 20:02

Dagen har passerat å så även helgen. Haft kul besök av jonas bror med familj.
så skönt när deras barn roar våra :) å att få surra av sig lite...

Ikväll har d sista av julen åkt ner i kartonger. Det ser så jävla mycket bättre ut utan allt krims krams :) Det är som en befrielse varje år. Har även försökt att röja lite inför flytten om några månader (jag vet att jag är tidigt ute.) Kommer kännas så skönt när d är gjort redan den dagen d bär av. Då vet man ju att allt som är kvar bara är att bära över :)
Det är svårt att tänka på annat än flytten skajag erkänna. Jag planerar i huvet som fan. Ritar på papper hur jag ska möblera och till och med vilka gardiner jag ska ha vart... :p Ja men den här gången vill jag att d ska bli perfekt på en gång!

Nåväl nu ska vi se om mina små prinsar vill somna.

Hejs!

Av Anette Jonsson - 4 januari 2013 17:26

Fick en fin systemkamera av min bättre hälfti födelsedagspresent!

Av Anette Jonsson - 4 januari 2013 17:24

Ganska sjukt att vi fick magsjuka exakt samma dagar som ifjol. Hoppas d va den sista för i år....

Idag vaknade jag på.ett riktigt skit humör. Pojkarna och hundarna hjälpte inte till att förbättra det heller så jag går nog inte under "super morsan" idag. Känns som att allt bara går runt. När ena är tyst å snäll börjar den andra. Det får som aldrig vara lugnt längre än 5 min. Det gör en gråtfärdig i slutet av dagen och om d går på ÄNNU mera dåligt humör och inte nog med att man blir en skit mamma utan även en jävligt dålig sambo. Ska bli skit härligt att dagis snart öppnar!

Fan va fredags gnällig jag låter.... dax att sätta i sig lite mat

Av Anette Jonsson - 3 januari 2013 17:29

Jag sa ju att jag skulle ha bra pengar till jul. Våran löneassistent såg till att jag fick 666kr och försäkringskassan passade på att sinka sin betalning med. Har fått från dom men hon på löner passade lämpligt på att va sjuk å min chef utomlands i 2 veckor..

Ska försöka mig ut ikväll å handla ensam. Blir spännande å se om jag måste släppa allt jag har i händerna å åka hem för att maddox är vansinnig.

Fick trevligt bedök i morse av grannen. skönt att prata med nån vuxen med.

Nu ska vi kämpa oss förbi middagen å sen få ungarna i säng. Måste få bort julen här nere ikväll

Presentation


Här kommer skrivas om ditt å datt. Jag är inte fin i kanten så känsliga läsare bör hoppa det här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards