Alla inlägg under november 2012

Av Anette Jonsson - 17 november 2012 23:40

Smärta. Den kommer i olika skepnader. Smärtan du snart tänker orsaka mig, jag längtar så mitt hjärta blöder! Det finns en smärta inom mig som gror, som ibland sliter mitt hjärta itu av längtan. Längtan efter att få träffa er igen. Jag vet att det aldrig kommer ske. Hatet som gör att smärtan växer likt cancer... hatet mot dig för att du gett mig det enda jag inte vill ha av dig. En anledning att hata dig.

Smärta kommer i olika former....

Av Anette Jonsson - 16 november 2012 04:46

Vet att jag sagt det redan... Men seriöst hur mycket ska politik få förstöra? Jag häpnar över hur folk startar upp på alla cylindrarna på mindre än tre sekunder!? Jag blir bara så less på alla fjantar som inte bara kan ha en åsikt utan att falla till det extrema. Jag ser nästan fram emot nästa val. Då ska jag provocera bara för att se hur långt folk är beredda att gå för nått som egentligen inte har betydelse för att funka som människa bland andra människ


Köpte en elsäng igår. LÄNGTAR tills jag slutar och får gå hem och sova i den! Känner mig sjukt nöjd redan innan vilket måste vara bra? :) ELsäng... smaka på ordet... :) Jonas kommer vara hemma idag med å vara sjuk. Hoppas han blir bättre så att vi får en mysig familje helg. Kanske dax att förbereda barnen på att dom snart kommer få ett syskon att "ta hand om" Det är svårt att få en 2 åring och en 3 åring att förstå innebörden. Att dom verkligen ska förstå att det kommer en ny familjemedlem.


Känns bra att få gå från jobbet. Det är fullkomligt kaos. Inga rutiner. Patienter, läkare, kollegor, alla åker ihop om vart annat. Alla driver på på sitt eget vis. Kasta sig ut och låta skeppet sjunka medans jag tittar bort känns bra just nu. Från att jag drar ut mig skiter jag i om stället så rasar ihop. Men medans jag är här ska det fan bara funka. Vilket det oftast gör då jag jobbar. Vi är en liten grupp på natten så vi får våran skit att gå ihop.


Här kommer en gammal goding


 so

Det va länge sedan jag hörde den. Lite sorglig men bra.


En till också ;)



Nu är det dax för den här trötta tanten att dra sig tillbaka för idag. Mycket har vi sorterat, mycket har vi gått igenom, mycket har rensats bort. Nu är det dax att luta sig tillbaka och njuta dom sista timmarna vaken.


Puss i ljumsken och ta hand om varandra där ute!

P.s Vad är det som är viktigt... egentligen? D.s

Av Anette Jonsson - 15 november 2012 00:24

Ok. jag skrev tidigare på twitter att jag skulle göra ett större utlägg här kring all uppståndelse kring SD.


Jag vill börja med att förtydliga att jag inte försvarar det SD har uttalat sig om.

Däremot så finner jag det ytterst roande att oavsett vad dom hade hittat på detta parti så hade det blivit uppståndelse just bara för deras bakgrund. Jimmy Åkesson säger att han vill rensa i leden och att det ska vara nolltolerans mot främlingsfientlighet. Han visar att han menar det genom att kicka den omtalade. Min fråga då till det svenska folket blir naturligtvis, vad MER kan han göra!? Hade det varit moderaterna hade dom först måsta haft möte om det, sen hade dom förmodligen gett en varning osv.. Måste ju ändå ge honom cred för att han faktiskt står för det han sagt. Jag törs inte ens yttra mig om huruvida partiet i sig har utvecklats sen det startades 1988. Men jag antar och hoppas att även dom utvecklats som parti precis som många andra partier. Centern vet man snart inte vad dom står för längre och frågan är om dom vet det själva?


Nästa helt ofattbart töntiga sak som jag stör mig mycket över är folk som säger/skriver "Ni som röstar eller sympatiserar med SD kan ta bort mig som vän på facebook och jag vill inte ha med er att göra privat heller"

Nu pratar folk sällan om vad dom röstar på (vilket jag har full förståelse för med dessa krav) Men dessa människor menar på fullaste allvar att dom hellre säger upp bekantskapen med folk dom grillat med haft trevligt med och som dom faktiskt har riktigt kul med för något som personen röstat på? Då är det väl ganska ytligt och falskt!?

Jag personligen skiter fullkomligt i vad andra röstar på i valet. Varför? Jo för att jag har ingen aning om varför dom röstar som dom gör. Det kan vara EN fråga som är avgörande för hur dom röstar. Vissa tycker att sjukvården är viktigast, andra barnomsorg, andra rättsväsendet. Alla partier har olika budskap inom olika saker dom vill ändra på.

Bara för att man röstar blått behöver man inte älska allt dom står för. Likadant med ALLA partier. Dom som röstar på SD behöver ju inte vara rasister och tycka att alla utlänningar ska ut ur landet. Dom har faktiskt andra frågor med, även om det till stor del handlar om invandringspolitik. Jag tycker deras filosofi om hur vi ska dömma våra brottslingar är intressant. Personligen tycker jag att våra straff i sverige är ett skämt. Läste senast igår på Aftonbladet om en 17 årig flicka som köpts av en svensk till sverige där hon utsatts för sesxuell tjänster under ett x antal år. När man senare kunde gripa mannen så dömdes han till 1 år för försök till våldtäckt då inget annat gick att bevisa. Är detta rimligt!? Pedofiler som sedan släpps ut bland våra barn. Människor som mördat sina familjer som kommer ut efter 12 år. Är det verkligen straff nog? Har jag rätt att ta någon annans liv för att sedan komma ut igen på gatorna och leva som vanligt? Är det rättvisa!?


Många säger att SD tar människors hat och förrakt till hjälp i just den här frågan. Klart som fan! Jag blir ursinnig när jag tänker på hur många som kommer undan lätt på grund av den kriminalpolitik som förs idag. Jag lovar och svär att om någon skulle bli personligt drabbad skulle det kännas som ett hån med den politik som förs idag.

Pratade med min iranske kollega och vi kom in på just kriminalpolitik. Jag sa då "Ja men tänk om jag for till ditt land och började stjäla en massa och bedriva organiserad brottslighet...." Mer hans inte sägas förän han avbryter mig och säger "Du, skulle du stjäla i  mitt land så hugger dom händerna av dig. Och skulle du försöka mörda någon så är det avrättning direkt. Du fattar inte hur hårt det är där"  Här tycker vi att det räcker med 3 år för våldtäkt av barn... Ett liv för ett liv vore nått. Att då säga att man utnyttjar hatet känns fel. Klart att hatet växer då man ser hur det ser ut och när det går upp för en hur många det är som far riktigt jävla illa och många barn. Jag mår illa när jag tänker på det.


Det jag egentligen med allt babbel ville säga va att klart att man hoppar på SD då dom är det parti dom är. Men när man börjar gräva runt lite så finns det nog bra mycket skit i alla partier som man skulle må rätt illa över att få veta.


För att ytterligare ge sken åt hur lite vi egentligen vet vill jag berätta EN sak till. Detta är sant för övrigt.

Jag arbetar åt landstinget som idag har två stycken som sitter som IT tekniker. Deras jobb innefattar bland annat att kolla upp datatrafiken inom landstinget. Dom säger att eftersom dom  bara är två stycken hinner dom bara med dom värsta fallen. Det kommer upp över 5000 flaggor angående porr VARJE dag.Och då är det inte bara vanlig porr folk surfar på. Barnporr är något dom kämpar med att få fast i första hand och bara där finns det en del... Det är den värld vi lever i men som mörkas för att vi ska må bra och tro det bästa.


Tack och god natt.

Av Anette Jonsson - 13 november 2012 10:11

Nu är det dax att snart bege sig till barnmorskan igen... Jag törs inte ens skriva "för sista gången hoppas jag" För just nu börjar jag tro att jag inte kommer få en bebis utan en tonåring istället för så länge kommer ungen vara kvar.

Enda fördelen är att jag inte ens oroar mig längre utan vill bara ha ut den!


Den här veckan kommer bli kul, Jonas i garaget all ledig tid och jag jobbar igen i morron och på torsdag ( hur fan nu det ska gå) Sen på torsdag ska jonas vara kvar på jobbet ett tag så vi möts väl i dörren istället för i sängen. Jo jag känner mig lite bitter... eller less kanske är ett bättre ord.


Jag gnäller som fan idag känner jag trots att solen lyser och det skapas magi utanför dörren.  Ungarna va iaf på bra humör i morse och tur va ju det. Väl på dagis slog Loke en plastkorg i ansiktet på Rocky så han har en fin blåning under ögat nu men det är sånt som händer.


Får man gå till stan i onepiece? Eller ser det bara dräggigt ut? Kanske måste hitta mig nått att ta på mig ändå. Jag är ju trots allt inte i stan så ofta så jag borde kunna klä mig lite. Måste in till affärn innan jag åker hem med. Känns drygt.


Känns ruskigt skönt att veta att även om vi får barn i morron så har vi då bra med pengar till jul. Annars är det ju samma visa varje år, man har inte köpt en enda julklapp och massor ska köpas in. Bara julpyntet som varje år måste ersättas med nytt är ju en plåga för ekonomin.


NU ska jag försöka kamma det här ruffset som jag fick efter en misslyckad permanent där jag hoppades få lockar. Istället fick jag en buske på huvudet. Det måste fixas sen på ett eller annat sätt.

Nu är det bäst jag sätter lite fart om jag ska vara i stan kvart över elva för snabb är man inte numera....

Av Anette Jonsson - 7 november 2012 13:53

Dagen efter valet... I flera månader fick vi lyssna på när presidentkandidaterna gjorde sitt och nu ska det skrivas om dom i flera månader efter det här med. Man blir gode less.


Har städat källaren idag eftersom min käre bror och mamma ska komma hit. Har ändå inte gjort HÄLFTEN av vad jag tänkte. Nu blev det ingen skruvning för Jonas ikväll så jag hinner ju mycket då han kommer hem med så det känns ju bra.


Igår fick jag samma sak som jag fick innan Loke föddes. Ett tryck/smärta över bröstkorgen. Det känns lite som att ha ett band runt bröstkorgen som gör fruktansvärt ont. Jag kan tänka mig att det känns så där just innan man får en hjärtinfarkt. Trodde på riktigt första gången det hände att det va just en hjärtinfarkt. Så nu hoppas jag att jag får åka in inatt det hade ju varit häftigt. Om inte annat hade det varit passande då barnvakten redan är på plats.



Av Anette Jonsson - 5 november 2012 10:14

Tröttare än Jerry Williams på en julshow...

Så fort jag tror att min förkylning ska ge sig slår den tillbaka med råge! Tar en halv dag innan man kraxat färdigt.

Njuter av lugnet och tystnaden här hemma. Har lust att inte göra någonting men vet att det är uteslutet. Ska försöka sova nån timme då natten inte va vad den lovade innan jag la mig igår..

Presentation


Här kommer skrivas om ditt å datt. Jag är inte fin i kanten så känsliga läsare bör hoppa det här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards